Kontakta IT-support

Hämta ut Chalmerskonto/CID

Gå till https://myaccount.chalmers.se/ och logga in med ett av alternativen.
  • Ditt nya konto fungerar inte fullt ut direkt, en del saker fungerar först dagen efter du hämtade ut det.
  • GU-studenter kan logga in med sitt GU-konto.
  • Antagning.se/Universityadmissions.se fungerar endast EN gång och endast om du är en helt ny student.
  • Om du inte redan har ett eduID så passa på att skapa ett på eduID.se
  • Om det inte fungerar kan också besöka vår IT-Helpdesk på campus eller via Zoom.

Glömt lösenordet?

Logga in på https://myaccount.chalmers.se/ med ditt eduID eller GU-konto för att hämta ut ett nytt lösenord. Du kan också besöka vår IT-Helpdesk på campus eller via Zoom.
Om du känner till ditt lösenord så kan du byta det på pdb.chalmers.se, se vår guide på IT-portalen för instruktioner.

Aktuellt just nu

Vi har en sammanställning av problem och frågeställningar som är aktuella just nu. Du hittar vanligtvis svaret på din fråga där.

Mejla oss

Vi tar emot frågor på: support@chalmers.se

Tänk på att tydligt tala om:

  • vad du har för fråga eller problem
  • vem du är (CID eller personnummer)
  • ange namnet på datorn du har problem vid

Ju mer information desto snabbare kan vi lösa ärendet och ge dig ett svar.

Vi svarar på mejl på kontorstid, 08:00 -16:00. Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag och 23 december, stänger vi kl 12:00.

Ring oss

På telefon 031-772 6500 (+46317726500) varje arbetsdag mellan 08.00 och 15:00 (begränsad kapacitet  kring lunch).

Under lovtid förkortas supporttiderna, normalt till 09.00-15.00 - andra tider anges här eller på telefonsvarare. Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag samt 23 december stänger vi kl 12.00

Besök IT-helpdesk på campus

Under covid-19-pandemin ber vi dig att stanna hemma om du har några sjukdomssymptom!
​För studenter vid Campus Johanneberg finns helpdesk i Studenttorget, i Chalmers huvudbibliotek.
Öppet tisdagar och torsdagar 12:00 -14:00 under terminstid.
IT-support på campus Johanneberg

För studenter vid Campus Lindholmen finns helpdesk på entréplan i hus Saga.
Öppet tisdagar  12:00 -14:00 under terminstid.

sommarlov, jullov och andra helger har helpdesk stängt.
Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag stänger vi kl 12.00. Info om ändrade öppettider publiceras på denna sida eller med anslag vid helpdesk. Helpdesk Johanneberg har stängt följande datum: 20 oktober, 3, 17 november, 1, 15 december (2020).
Vid terminsstart kan det vara längre öppettider.

Nå oss via Zoom

Det går också att nå oss via Zoom onsdag och torsdag 12:00-13:00.
https://chalmers.zoom.us/my/it.helpdesk
Lösenord: 7726500
Vänta i väntrummet tills du blir insläppt och var beredd på att visa ID-kort.

Många svar på vanliga problem kan du hitta på IT-avdelningens dokumentationswebb

Facebook och dokumentationswebb

På facebook publicerar vi nyheter och driftstörningar. Vi besvarar inte supportärenden via facebook. Maila till support.

Chalmers IT-support på Facebook

Se även IT-avdelningens dokumentationswebb innan du kontaktar IT-support

​​

Publicerad: on 18 nov 2020.