Kontakta oss

För studenter vid Campus Johanneberg finns helpdesk i Chalmers huvudbibliotek. Öppet 11:00 -15:00 under terminstid.
Här hittar du oss på Johanneberg. Karta >>

För studenter vid Campus Lindholmen finns helpdesk på entréplan i hus Saga. Öppet 11:30 -13:30 under terminstid.
Här hittar du oss på Lindholmen. Karta >>
Under sommarlov, jullov  och andra helger har helpdesk stängt.
Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag stänger vi kl 12.00.  Info om ändrade öppetider publiceras på denna sida eller med anslag vid helpdesk. 
 
Skicka ett email
Vi tar emot frågor via  epost-adressen support@chalmers.se

Tänk på att tydligt tala om vad du har för fråga eller problem och vem du är (CID eller personnummer).
Eftersom vi har flera olika datorsystem (även inom StuDAT) är det viktigt att man anger namnet på datorn man haft problem vid.

Ju mer information desto snabbare kan vi lösa ärendet och ge dig ett svar.

Vi svarar på email under kontorstid, 08.00 och 16.45. Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag och 23 december, stänger vi kl 12.00

Ring oss

Vi svarar på telefon 031-772 6500 varje arbetsdag mellan 08.00 och 16:45.

Under lovtid förkortas supporttiderna, normalt till 09.00-15.00 - andra tider anges här eller på telefonsvarare. Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag samt 23 december stänger vi kl 12.00


Ringer du från utlandet är vårt nummer +46 31 772 6500
Kontaktuppgifter och öppethållande för anställda finns på insidan.

 

Facebook

Vi publicerar information om viktiga händelser, nyheter och driftstörningar på vår facebooksida.
Då vi många gånger behöver följa upp supportfrågor så besvarar vi inte dessa via facebook. Maila till support.

Besök oss på Facebook

Här hittar du information om vilken typ av support som IT-Service hanterar :Annan support - kolla här innan du kontaktar IT-service

​​

Publicerad: on 16 sep 2009. Ändrad: fr 22 sep 2017