Kontakta IT-support

​För studenter vid Campus Johanneberg finns helpdesk i Chalmers huvudbibliotek.
Öppet 12:00 -14:00 under terminstid.
IT-support på campus Johanneberg

För studenter vid Campus Lindholmen finns helpdesk på entréplan i hus Saga.
Öppet Mån-, Ons- och Fredag12:00 -14:00 under terminstid.

sommarlov, jullov och andra helger har helpdesk stängt.
Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag stänger vi kl 12.00. Info om ändrade öppettider publiceras på denna sida eller med anslag vid helpdesk. Vid terminsstart kan det vara längre öppettider.

Mejla oss

Vi tar emot frågor via: support@chalmers.se

Tänk på att tydligt tala om:

  • vad du har för fråga eller problem
  • vem du är (CID eller personnummer)
  • ange namnet på datorn du har problem vid

Ju mer information desto snabbare kan vi lösa ärendet och ge dig ett svar.

Vi svarar på mejl på kontorstid, 08.00 -16.45. Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag och 23 december, stänger vi kl 12.00

Ring oss

På telefon 031-772 6500 varje arbetsdag mellan 08.00 och 16:45.

Under lovtid förkortas supporttiderna, normalt till 09.00-15.00 - andra tider anges här eller på telefonsvarare. Valborgsmässoafton, dag före Alla Helgons dag samt 23 december stänger vi kl 12.00

Facebook och dokumentationswebb

På facebook publicerar vi nyheter och driftstörningar. Vi besvarar inte supportärenden via facebook. Maila till support.

Chalmers IT-support på Facebook

Se även IT-avdelningens dokumentationswebb innan du kontaktar IT-support

​​

Publicerad: ti 27 aug 2019.