E-post

I samband med att du börjar som student på Chalmers skapas en e-postadress på Microsoft Office 365 som slutar på "student.chalmers.se".

Information om din e-post på Office 365

Guiderna är flyttade till https://it.portal.chalmers.se/

Uppdatera dina kontaktvägar i Ladok

Som student på Chalmers rekommenderar vi att du ändrar dina kontaktvägar i Ladok, och anger att du vill bli kontaktad på den e-postadress som du har fått från Chalmers.


  1. Logga in på Ladok och klicka på "Mina uppgifter".
  2. Där kan du ändra e-post genom att klicka på "Ändra kontaktvägar".

Varför ska man uppdatera sin kontaktväg i Ladok?

  • Det är viktigt för alla studenter att läsa mail som skickas till dem, för att inte missa någon viktig information.
  • Din önskade kontaktväg som du har valt i Ladok används av administrationen på Chalmers för att kontakta dig om studierelaterade frågor.
  • En del IT-system på Chalmers skickar alltid e-post till adressen på "student.chalmers.se" (Microsoft Office 365).
    • Om du inte vill använda Chalmers mailserver ska du vidaresända breven till den adress du använder.
  • Om du anger din adress på "student.chalmers.se" som önskad kontaktväg i Ladok, så kommer all e-post som skickas till dig att hamna samlad på ett och samma ställe.

Publicerad: on 02 sep 2020.