I samband med att du börjar som student på Chalmers
skapas en e-postadress på Microsoft Office 365 som slutar på "student.chalmers.se".
Information om din e-post på Office 365
Guiderna är flyttade till
https://it.portal.chalmers.se/
Uppdatera dina kontaktvägar i Ladok
Som student på Chalmers rekommenderar vi att du ändrar dina kontaktvägar i Ladok, och anger att du vill bli kontaktad på den e-postadress som du har fått från Chalmers.
Logga in på Ladok och klicka på "Mina uppgifter".
- Där kan du ändra e-post genom att klicka på "Ändra kontaktvägar".
Varför ska man uppdatera sin kontaktväg i Ladok?
- Det är viktigt för alla studenter att läsa mail som skickas till dem, för att inte missa någon viktig information.
- Din
önskade kontaktväg som du har valt i Ladok används av administrationen
på Chalmers för att kontakta dig om studierelaterade frågor.
- En del IT-system på Chalmers skickar alltid e-post till adressen på "student.chalmers.se" (Microsoft Office 365).
- Om du inte vill använda Chalmers mailserver
ska du vidaresända breven till den adress du använder.
- Om du anger din adress på "student.chalmers.se" som önskad kontaktväg i Ladok, så kommer all e-post som skickas till dig att hamna samlad på ett och samma ställe.