
Hur påverkar det här mig?
IT-avdelningen flyttar ett konto i taget. När
just ditt konto flyttar – och det kan ske när som helst under
perioden – kan du ha svårt att nå din e-post eller OneDrive under
en kortare period. Men ta det lugnt, det är bara att försöka igen
senare. Alla filer och all gammal e-post kommer att
flytta med helt automatiskt. Du förlorar inget.
Behöver jag göra något?
Innan flytten behöver du inte göra något alls.
Allt sker helt automatiskt.
Från och med den 11 juni gäller följande:
- Ditt gamla OneDrive-konto är kvar, men går bara att läsa från. Ditt nya konto går att lagra filer på, men kan vara tomt tills dina gamla filer är flyttade.
- E-post: När du inte längre kan logga in med CID@net.chalmers.se så logga istället in med CID@chalmers.se.
Anvisningar samt frågor och svar hittar du på Serviceportalen. Titta där först om du vill veta mer.
Hittar du inget svar så kan du kontakta IT-supporten. Kontaktuppgifter finns
här.
OBS! Vänligen mejla inte till Studentportalen eller "sidansvarig" om du har frågor kring flytten, det är endast IT-avdelningen som kan svara på dessa. Tack på förhand.