Flytt av e-post och OneDrive sommaren 2022

Under sommaren 2022 flyttar IT-avdelningen alla studenters e-postkonton och OneDrive-konton till ett nytt system. ​Flytten börjar den 11 juni och pågår i cirka en månad framåt.
​​​​​​​



Hur påverkar det här mig?

IT-avdelningen flyttar ett konto i taget. När just ditt konto flyttar – och det kan ske när som helst under perioden – kan du ha svårt att nå din e-post eller OneDrive under en kortare period. Men ta det lugnt, det är bara att försöka igen senare. Alla filer och all gammal e-post kommer att flytta med helt automatiskt. Du förlorar inget.

Behöver jag göra något?

Innan flytten behöver du inte göra något alls. Allt sker helt automatiskt.

Från och med den 11 juni gäller följande:

  • Ditt gamla OneDrive-konto är kvar, men går bara att läsa från. Ditt nya konto går att lagra filer på, men kan vara tomt tills dina gamla filer är flyttade.
  • E-post: När du inte längre kan logga in med CID@net.chalmers.se så logga istället in med CID@chalmers.se. 
Anvisningar samt frågor och svar hittar du på Serviceportalen​. Titta där först om du vill veta mer.
Hittar du inget svar så kan du kontakta IT-supporten. Kontaktuppgifter finns här.

OBS! Vänligen mejla inte till Studentportalen eller "sidansvarig" om du har frågor kring flytten, det är endast IT-avdelningen som kan svara på dessa. Tack på förhand.

Sidansvarig Publicerad: to 16 jun 2022.