Uppgradering av system ger nya student-tjänster

​I maj byter Chalmers system för studieadministration till ett nytt Ladok. Flera av tjänsterna på Studentportalen kommer därför flyttas till ett nytt gränssnitt. Det innebär att en del av tjänsterna kommer att se annorlunda ut, nya tjänster tillkommer och du kommer att märka att en del begrepp byter namn.​​
 
Mellan den 9–21 maj är flera av tjänsterna stängde då det gamla systemet byts ut till det nya. Om du vet att du behöver använda någon av tjänsterna på Studentportalen, se till att göra det redan nu.
 

Vilka tjänster är stängda 9-21 maj?

  • Skapa registreringsintyg och skapa studieintyg
  • Omregistrering på kurs
  • Tidigt avbrott på kurs
  • Se kursval och registrerade kurser
  • Ansökan om examen på Studentportalen är stängd mellan 15 april-22 maj. Du får använda en pappersblankett för att ansöka om examen.
  • Välj kurser (Kursvalet är stängt, urval pågår mellan 3 maj och 13 augusti)
 

Vilka tjänster fungerar som vanligt?

  • Anmälan/avanmälan till tentamen
  • Sök tentamensdatum
  • Ansök om och följ tillgodoräknande
  • Sök kurs
  • Sök program
  • Övriga tjänster, till exempel schema i Timeedit och kurshemsidor i PingPong
 

Vilka tjänster försvinner?

  • Min väg mot examen

Publicerad: to 03 maj 2018.